MEB Teftiş Kurulu Başkanlığına

Ana sayfaDUYURULAR

MEB Teftiş Kurulu Başkanlığına

Teftiş Kurulu Başkanlığına Silah Ruhsatları Hakkında Bilgi Notu

EĞİTİM MÜFETTİŞLERİNİN ÖZLÜK HAKLARI
Sayın Bakan tarafından düzenlenen yemekli toplantıya katıldık.
Ankara Milli Eğitim Müdürlüğüne Dava
Sayı:300/74           15.11 2024
Milli Eğitim Bakanına Mektup

                                                                         MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI – Teftiş Kurulu Başkanlığına                                      

Sayın bakanımızla makamında yaptığımız görüşme sürecinde, ele alınan “denetim sistemi ve eğitim müfettişlerinin sorunları” hakkında, sendikamızca düzenlenen rapor niteliğindeki açıklamalar, kendilerine ulaştırılmak üzere ekte sunulmuştur.

Bilgilerinize sunarım. Osman ŞAHİN – TEMSEN Genel Başkanı

          Sayın Bakanım,

          Milli Eğitim Bakanlığındaki müsteşarlık ve bakanlığınız dönemlerinde uygulamalarınızla, eğitim sistemimize yön vermekte, politikalar oluşturmaktasınız. Toplumun tüm kesimlerince bilinen bu durum, eğitim paydaşlarında mevcut sorunlara çözüm getireceğiniz yönünde önemli bir beklenti oluşturmuştur.

          Milli Eğitim Bakanlığı, örgütsel yapısı ve işlevleriyle toplumun büyük çoğunluğunu doğrudan etkilemektedir. Ülkemiz eğitim sisteminin başarısı, gerek PİSA gibi uluslararası ölçekli sınavlar, gerekse her yıl tekrarlanan üniversite giriş sınav sonuçlarından da görüldüğü üzere, istenilen düzeyde değildir. Çocuklarımızın akademik başarılarının yıllara göre anlamlı oranda azaldığı bir gerçektir. Bu durumun en önemli nedeni ise, eğitim kurumlarının denetlenmemesi, denetim elemanlarının yıllar içerisinde etkisizleşmesi olduğuna inanıyoruz.  

          Yönetim bilimine göre, denetim sistemlerinin amacı, bağlı olduğu kurumun amaçlarının gerçekleşmesini ve örgütün sağlıklı bir yapıya kavuşmasını sağlamaktır. Denetim elemanlarının görevi ise, yönetimce belirlenen mevzuatın uygulanmasını sağlamak, rehberlikte bulunmak, sapmaları önlemek, raporlar yoluyla yönetime geri bildirimlerde bulunmaktır.

          176 Yıllık bir geçmişe sahip eğitim müfettişlerinin görev ve sorumluğu, günümüzde de bu sınırlar içerisindedir. Bilim ve teknolojinin çok hızlı ilerlediği, değişmeyen hiçbir kurum ve mesleğin olmadığı bir süreçte, denetim sistemleri de şüphesiz değişmek zorundadır. Söz konusu değişimin karar vericileri ise yönetim erkini elinde bulunduranlardır. Günümüzdeki denetim sistemi istenilen özellikleri taşımıyorsa, “müfettiş” kavramı; “devletin soğuk yüzü, korkulan kişi” olarak algılanıyorsa, bunun önlenilmesi ve değiştirilmesi gerekir. Bu yetki/sorumluluk da şüphesiz Bakanlığımız üst yönetiminindir.

          Yaptıkları iş ve işlemler itibarıyla eğitim müfettişleri, mevzuat insanı olarak görülmektedir. Bakanlığımız denetim sistemine yeni bir anlayış kazandırılmak isteniyorsa, mevzuatın değiştirilmesi, denetim usul ve esaslarının yeniden belirlenmesi yeterlidir. Kaldı ki meslektaşlarımıza görev ve talimat veren; Bakanlığımız Teftiş Kurulu Başkanı ile illerde görev yapan İl Milli Eğitim Müdürleri ve Eğitim Müfettişleri Başkanları, Bakanlığımız tarafından belirlenmektedir.

          Denetim faaliyetleri, eğitim müfettişlerinin eğitim sistemine etkileri ve özlük hakları, günümüz itibarıyla mesleğimizin tarihinde hiç olmadığı kadar alt düzeydedir. Bu durum, eğitim sisteminin başarısını doğrudan etkilemekte; meslektaşlarımız, kendilerinden beklenen katkıyı eğitim sistemine sunamamaktadırlar. Eğitim müfettişlerinin, denetledikleri öğretmen ve yöneticilerden daha düşük maaş almaları, taşra teşkilatlarında görev yapan personel içerisinde maaş/ücret sıralamasında hizmetlilerden sonra gelmeleri, moral ve motivasyonlarını bozmaktadır. Günümüzde Milli Eğitim Teşkilatında 4 (dört) farklı maaş alan müfettiş bulunmaktadır. Aynı kurumu denetleyen, aynı inceleme/soruşturma dosyasını imzalayan müfettişlerin birbirinden ciddi oranda farklı maaşlar almaları kabul edilebilir bir durum değildir. Empati yapılması halinde meslektaşlarımızın içinde bulunduğu durum, kolaylıkla anlaşılabilecektir.

          Eğitim müfettişliği, Anayasa Mahkemesi kararıyla, “kariyer meslek” olarak kabul edilmiştir. Görevde yükselme sınavı sonrasında “başarılı” olup, mesleğe yeni giren eğitim müfettiş yardımcılarının, bıraktıkları öğretmenlik mesleğinden daha düşük maaş almaları, hayatın olağan akışına aykırı ve traji komik bir durumdur. Bu arkadaşlarımız, tümüyle mali nedenlerden dolayı öğretmenlik mesleğine geri dönmektedirler. Bu süreçte yapılan kamu harcamaları, zaman ve enerji boşa gitmektedir. Nitekim, Bakanlığımızca son iki yılda ihdas edilen 750 müfettiş yardımcısı kadrosu açılan iki sınavla da doldurulamamıştır. Bu durum, mesleğimizin günümüzdeki yerinin değerlendirilmesi bakımından önemli bir ölçüttür. Meslektaşlarımızın yaşamakta olduğu sorunların çözülmemesi; özlük hakları başta olmak üzere mali hak kayıplarının giderilmemesi nitelik sorununu da beraberinde getirmektedir. Sözü edilen sınavların tekrarlanması, personel seçme ölçütlerinin düşürülmesi halinde, öğretmenlik yapmak istemeyenler, bu mesleğe yönelecektir. Bu durum ise yakın bir gelecekte müfettişlerin nitelik sorununu beraberinde getirecektir.

          Örgütlerde, çıktı/ürün ve hizmetin değerlendirilmesi, gelişmenin sağlanması / başarının arttırılması sürecinde, denetim elemanları, sistemin en kritik ögesidir. Bakanlığımıza bağlı her türlü özel/resmi eğitim kurumlarının denetimine ve denetim elemanlarına gereken önemin verilmemesi, eğitim sisteminin bütününü olumsuz etkilemekte, yeni / başka sorunlara kaynaklık etmektedir. Tüm bunlar yazılı ve sözlü olarak sendikamızca, Bakanlığımız üst yönetimlerine bildirilmesine rağmen, yetkililerin sessiz ve duyarsız kalmaları anlaşılır değildir. Meslektaşlarımızın itibarsızlaştırılması, alanda farklı uygulamalara yol açmaktadır. Belgelerle sabit olan konulardan bazıları;

  • 4483 Sayılı yasa ile sadece valilere verilen “eğitim müfettişlerine görev ve talimat verme yetkisi” bazı illerimizde kaymakamlıklarca da kullanılmak istenmektedir.
  • Ankara başta olmak üzere bir çok ilimizdeki İl Milli Eğitim Müdürlüklerinde, eğitim müfettişlerine üvey evlat muamelesi yapılmakta, mevzuatla belirlenmiş görevlendirmelerde bile eşitlik ilkesine uyulmamaktadır.
  • Mesleğe yeni giren ve güvenlik sorunu olan bölgelerde görev yapan meslektaşlarımıza, daha önce “görev gereği” verilen silah ruhsatı verilmemektedir.

          Milli Eğitim denetim sisteminin etkin hale getirilmesi; sorunlarının çözüme kavuşturulması, ülkemizin geleceği olan çocuklarımızın daha iyi yetişmeleri ve Bakanlığımızın sağlıklı bir yapıya kavuşması bakımından önemlidir.

          Kurulduğu 1992 tarihinden beri çalışmalarını tarafsızlık ilkesi içerisinde sürdüren sendikamızın, mesleğin niteliği ile eğitim müfettişlerinin haklarını gözetmekten başka bir amacı bulunmamaktadır. Meslektaşlarımızın eğitim camiasının en yetkin grubu olduğu, eğitimin tüm paydaşlarınca kabul edilmektedir. Alanında yetişmiş meslek üstatlarıyla, eğitim ve denetim sisteminin sorunlarını ve çözümlerini biliyoruz. Bu alanda yapılacak her türlü çalışmaya katkı sunmaya hazırız. Belirtmek isteriz ki, büyük önem ve emek verdiğiniz Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli Programının başarılı olunması isteniyorsa;

  • Mevcut denetim sisteminin etkin hale getirilmesi bir zorunluluktur. İki başlı denetim sistemine son verilerek, Bakanlığımız Teftiş Kurulu bünyesinde merkez ve taşra teşkilatlarında görev yapan müfettişler birleştirilmelidir. Bu yolla; etkin, hızlı ve ekonomik bir denetim mümkün olabilecektir. Bu yapılamayacaksa,
  • Taşra teşkilatlarında görev yapan 1.477 eğitim müfettişine, müfettiş ünvanlı tüm kamu personeline tanınan görev ve makam tazminatları verilmelidir. Bu durum, meslektaşlarımızın moral, motivasyon ve iş doyumlarını arttıracaktır.

          Sayın Bakanım, sizlerin Cumhurbaşkanlığı yönetim sistemi içerisindeki konumunuz, rol ve etkiniz itibarıyla, yukarda bir kısmını açıkladığımız, eğitim sisteminin bütününü etkileyen mesleki sorunlarımıza çözüm getireceğinize ve meslektaşlarımızın mağduriyetlerini gidereceğinize inanıyoruz.

          Arz ederim.

                                                                                            Osman ŞAHİN                                                                                TEM-SEN Yönetim Kurulu Başkanı

Sayı:300/           03.10 2024
Konu: Bakanlık Müfettiş Yardımcısı Alımı

                                                          

MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞITEFTİŞ KURULU BAŞKANLIĞINA

                                                                

        

İLGİ:     a) 2024 Yılı MEB Müfettiş Yardımcılığı Yarışma Sınavı Klavuzu

             b) Ocak  2017 Yılı MEB Maarif Müfettişi Mülakat ve Atama Klavuzu

Başkanlığınızca yayımlanan ilgi (a) Bakanlık Müfettiş Yardımcılığı Yarışma Sınav Duyurusu’nda; “MEB Teftiş Kurulu Başkanlığında istihdam edilmek üzere, MEB kadrolarında 8 yıl ve daha fazla hizmeti olan öğretmenler arasından 50 (elli) Bakanlık Müfettiş Yardımcısının alınacağı” bildirilmiştir. 2017 Yılında yapılan ilgi (b) Maarif Müfettişleri Mülakat Sınavına ilişkin bilgilendirme yazılarına göre ise, sözü edilen sınava girip başarılı olmuş yaklaşık 900 civarındaki eğitim müfettişine, kendilerinin “kadrosuzluk” nedeniyle atanamadıkları bildirilmiştir.  

Gerek kamu hizmetleri ve kaynaklarının etkili ve ekonomik kullanılması, gerekse kadrosuzluk nedeniyle ataması yapılmayan, müfettişlik mesleğinde yetişmiş meslektaşlarımızın mağduriyetlerinin giderilmesi bakımından, Başkanlığınızın müfettiş ihtiyacının 2017 yılında yapılan mülakat sınavında başarılı olanlar arasından -puan esasına dayalı- karşılanmasının   uygun olacağı yönündeki talep ve değerlendirmelerimizi,

Bilgilerinize sunarım.   

03/10/2024     Osman ŞAHİN
TEM-SEN Genel Başkanı

                                                      

Sayı:300/48           12.06. 2024
Konu: Bilgi Edinme Talebi

   MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI TEFTİŞ KURULU BAŞKANLIĞINA

                                                           ANKARA

İLGİ:  a) 09/02/2024 Tarih ve 9627/07-03 sayılı Başkanlığınız yazıları

           b) 21.02.2024 Tarih ve 300/19 sayılı yazımız      

           c) 4982 Sayılı Bilgi Edinme Hakkı Kanunu

Ankara İl Milli Eğitim Müdürlüğünde görevli eğitim müfettişlerinin mağduriyetlerinin önlenmesi amacıyla, adı geçen müdürlük yetkililerinin MTSK başta olmak üzere tüm sınav görevlendirmelerinde “eşitlik ilkesine” uymaması ile ilgili olarak, yargıya da yansımış olan ve Başkanlığınızın ilgi (a) emirleri doğrultusunda yapılan inceleme ve soruşturma sonucu hakkında, ilgi ( c ) yasal mevzuat gereği bilgi verilmesi talebimizle birlikte,

Sendika genel merkezimize ulaşılan bilgi ve belgelere göre;  

 Bazı illerimizdeki ön inceleme görevlendirmelerinde 4483 sayılı yasa hükümlerine uyulmadığı; Valilikler adına görev yapan meslektaşlarımıza Kaymakamlıklarca ön inceleme görevi verildiği,

 Görevde yükselme sınavıyla kariyer bir mesleğe atanan eğitim müfettiş yardımcılarımızın, müfettişlik mesleğine girmeleriyle birlikte, ciddi mali hak kayıpları yaşamaları nedeniyle, öğretmenlik mesleğine dönüşlerin yoğun olarak yaşandığı hususunu,

Bilgilerinize sunarım.   

12/06/2024  
Osman ŞAHİN
TEM-SEN Genel Başkanı

Tüm Eğitimciler ve Eğitim Müfettişleri Sendikası Genel Merkezi


EĞİTİM MÜFETTİŞLERİNİN SORUNLARI

(Tüm Eğitimciler ve Eğitim Müfettişleri Sendikası)

(TEM-SEN-1992)

Eğitim Müfettişleri olarak 2014 yılından bu tarafa yapılan yasal düzenlemeler ve yaşanan problemlerin artık bitmesini istiyoruz. Bu konuda sayın bakanımızın ve sizin yapmış olduğunuz yasal düzenlemelerin yerinde olduğunu düşünüyoruz. En azından eğitim sistemindeki kanayan “Rehberlik ve Denetim” yarası görüldü. Bu kapsamda yeni bir sistem kurulması, İl Milli Eğitim Müdürlüklerindeki başkanlıkların bakanlık tarafından atanması, yeni Eğitim Müfettişi alımı gibi güzel uygulamalar bizi gelecek adına hem umutlandırmış hem de mutlu etmiştir. Eğitim sistemimizin ve Eğitim Müfettişlerimizin problemlerinin çözülmesi konusunda Tüm Eğitimciler ve Eğitim Müfettişleri Sendikası (TEM-SEN) olarak her türlü desteği vermeye hazırız. Eğitim Müfettişlerinin eğitim sistemimizdeki önemine dikkat çekme adına bilimsel literatürde yer alan şu temel kuramı sizinle paylaşmayı istiyorum. Yönetim 5 ayaklı bir süreçtir. Bu süreci yönetim bilim alanı 1- Planlama, 2- Örgütleme, 3- Yönlendirme, 4- Eşgüdümleme, 5- Denetim olarak tanımlamaktadır. Ayrıca yönetim bilim alanında uluslararası otorite olan William Edwards DEMİNG tarafından PUKÖ Döngüsünü (1-Planla, 2- Uygula, 3- Kontrol Et, 4- Önlem Al) geliştirilmiş adeta bu bilimsel gerçeğe dahi bakanlığımızın aykırı hareket ettiği gözlemlenmiştir.

  Şöyle ki bakanlığımız Talim Terbiye Kurulu aracılığı ile programların planlamasını yapmış, okullar bu programları uygulamış, kontrol eden müfettişlere rehberlik ve denetim yaptırılmadığı için raporlama yapılamamış, dolayısı ile gerekli önemler alınmadığı için eğitim öğretim faaliyetlerinde ne Sayın Cumhurbaşkanımızın ne bakanlığımızın ne eğitimcilerin ne velilerin ne de öğrencilerin istediği verim alınamamıştır. Bu problemin en somut göstergesi Liselere geçiş sınavlarında ders bazında alınan başarısız sonuçlar ile Üniversite sınavlarından alınan sonuçlardaki sürekli geriye gidiş ve sıfır alanların sayısındaki artıştır. Eğitim sistemimizde Eğitim Müfettişlerinin önemi hakkında bu ve buna benzer örnekleri çoğaltabiliriz. Elbette amacımız sorunların tespitini yaparak bırakmak değildir. Doğrudan eğitim sistemimizin geleceğini ve Eğitim Müfettişlerinin mesleki geleceğini ilgilendiren birkaç tespit ve çözüm önerimizi sininle paylaşmak istiyoruz.

Tüm Eğitimciler ve Eğitim Müfettişleri Sendikası (TEM-SEN) genel politikası,

Eğitim iş kolunda faaliyet gösteren ve bir sivil toplum kuruluşu (STK) olan Tüm Eğitimciler ve Eğitim Müfettişleri Sendikası (TEM-SEN) olarak genelde bakanlığımızın özelde Teftiş Kurulu Başkanlığının yapmak istediği çalışmalara destek vermek istiyoruz. Hem bakanlığımın bir çalışanı hem de bir sendikanın Merkez Yönetim Kurulu Üyesi olarak Teftiş Kurulu Başkanlığının eğitim öğretim sistemimiz, rehberlik ve denetim sistemi geliştirme, öğretmen yetiştirme, program geliştirme, hizmetiçi eğitim vb tüm alanlarda yetişmiş insan gücümüzle destek vermek istiyoruz. Bu TEM-SEN camiası olarak bizim Devletimize ve özelde Milli Eğitim Bakanlığımıza karşı hem bir sorumluğumuz, hem de bir ödevimizdir. Müfettişlerin yetişmesinde ve yatırım yapılmasında Devletimizin yapmış olduğu çalışmaları bir vefa borcu olarak görüp verilebilecek tüm görev ve yapılabilecek tüm çalışmalarda hem bakanlığımızın bir çalışanı hem de Sivil Toplum Kuruluşu olarak katılmak istiyoruz.

TESPİT-1: Eğitim Müfettişlerinin ekonomik olarak mevcut durumlarının çalıştığı diğer eğitimcilerle karşılaştırılması,

AGUSTOS – 2022 GELİR TABLOSU (BORDROLAR KARŞILAŞTIRILMIŞTIR)
SMeslek GrubuDerece KademeEk Gösterge Mevcut DurumEk Ödeme (TAZMİNAT)Net Ödenen
1Öğretmen1/43.0002.06014.313.00
2Okul İdarecisi1/43.000633.0015.331.00
3Şube Müdürü1/43.0005.38714.005.00
4İl Mil. Eğt. Müd. Yrd.1/43.0005.70416.619.00
5Eğitim Müfettişi1/43.6004.43614.367.00
6Bakanlık Müfettişi1/43.6006.02119.799.00

Tablo-1

AGUSTOS – 2022 GELİR TABLOSU (TAZMİNATLAR)
SMeslek GrubuÖzel Hizmet TazminatıMakam/Görev TazminatıTemsil/Görev TazminatıDenetim TazminatıEk Ödeme (666 KHK)
1Öğretmen3.820.000002.060.00
2Okul İdarecisi3.820.000002.060.00
3Şube Müdürü4.278.000005.387.00
4İl Mil. Eğt. Müd. Yrd.4.912.000005.704.00
5Eğitim Müfettişi4.120.0000633.004.436.00
6Bakanlık Müfettişi6.180.00667.002.135.00950.006.021.00

Tablo-2

ÇÖZÜM: Eğitim Müfettişlerinin maaş ve özlük hakları denetim yaptığı personelden daha düşük hale gelmiştir. Bu durum Eğitim Müfettişlerinin çalışma azmini ve isteğini kırmaktadır. Eğitim müfettişleri kanunlarda yer alan ve kariyer mesleği olarak belirtilen göstergeler ve tazminatlardan yararlanarak ödeme almak istemektedir. Eğitim Müfettişlerine “EKDERS” üzerinden ödeme yapılmasının düşünüldüğüne dair duyumlarımız olmuş, böyle bir ödeme “Eğitim Öğretim Hizmetleri” sınıfında çalışan meslektaşlarımıza yapılmakta olup, bu durum müfettişler arasında yeni bir tartışma ve polemiğin başlamasına neden olacaktır. Oysa Eğitim Müfettişleri geçmişte yaşanan tüm olumsuzlukları bir kenara bırakarak kendilerinin hak ettiği kalemler üzerinden ödeme yapılmasını istemektedir. Böylece eğitim öğretim sistemine daha iyi hizmet edecek ve motive olacaklardır. Yeni tartışma alanlarının oluşturulması yerine geçmişte yaşanan olumsuzlukları ortandan kaldıracak ve Eğitim Müfettişlerinin yasalarla tanımlanan hak ettiği ödemelerin hak ettiği kalemler “TAZMİNATLAR” üzerinden yapılmasının daha doğru olacağını düşünüyoruz. Bu konuyu bir örnekle somutlaştırmak istiyoruz. Bakanlıklardaki kamu avukatları ile taşradaki kamu avukatları hem statü hem de özlük ve mali hakları yönüyle nasıl eşitse; aynı şekilde Türkiye’nin dört bir yanındaki vergi müfettişleri eşit statüde eşit özlük ve mali haklara sahiplerse Millî Eğitim Bakanlığındaki tüm denetim elemanlarının (Aynı zamanda bütün kariyer meslek mensuplarının) eşit işe eşit ücret ilkesi doğrultusunda tüm hakları eşitlenmelidir.

Bakanlık Müfettişlerine yapılan “Tazminat” ve “Ek Ödemeler” ile Eğitim Müfettişlerine yapılan “Tazminat” ve “Ek Ödemelerin” incelenmesi,

a) Özel Hizmet Tazminatı

(Bakanlık Müfettişi-6.180.00 TL), (Eğitim Müfettişi-YOK)

b) Makam/Görev Tazminatı

(Bakanlık Müfettişi-667.00 TL), (Eğitim Müfettişi-YOK)

c) Temsil/Görev Tazminatı

(Bakanlık Müfettişi-2.135.00 TL), (Eğitim Müfettişi-YOK)

d) Denetim Tazminatı

(Bakanlık Müfettişi ve Eğitim Müfettişi-950.00 TL), (Eğitim Müfettişi-633.00)

e) Ek Ödeme (666 KHK)

(Bakanlık Müfettişi-6.021.00 TL), (Eğitim Müfettişi-4.436.00 TL)

Eğitim Müfettişlerinin ekonomik sorunlarının giderilmesi için yukarıda da görüldüğü gibi müfettişlerin ödeme kalemleri olan “Tazminatlar” üzerinden iyileştirme yapılması düşünülebilir. Bu durumun hem yasal olarak hem de bir kariyer mesleği olan müfettişlik mesleğinin ödeme kalemine en uygun olduğu yönündeki bilgileri takdirlerinize sunuyoruz.

Ayrıca Eğitim Müfettişlerine “Tazminatlar” üzerinden iyileştirme yapılmazsa 2023 Ocak ayında yapılacak 6.200 ek gösterge iyileştirmesinin emeklilikte hiçbir espirisi olmayacak, sanki 3.600 ek göstergeden emekli olmuş gibi bir uygulama söz konusu olacaktır. Türk Milli Eğitim sistemine ve camiasına gerek rehberlik, gerek denetim, gerek inceleme, gerek soruşturma, gerek yetiştirme, gerek raporlama gibi bir çok alanda hizmet veren ve gerektiğinde en kritik dosyalara imza atarak sorumluğu üzerine alan Eğitim Müfettişlerinin bütün bu ağır çalışma şartları sonucunda ekonomik ve sosyal olarak hak ettikleri özlük haklarını alması gerektiğini düşünüyoruz.

TESPİT-2: Ülkemiz genelinde farklı yolluk hesaplamaları yapılması,

ÇÖZÜM: Mevcut Harcırah kanunu ve diğer mevzuat ile Sayıştay kararları ve bakanlığımızın bu konudaki yazıları bir komisyon marifeti ile incelenebilir. Müfettişlerin yol, konaklama ve yevmiyelerinin hazırlanışı ve ödemeleri ile ilgili ülkemiz genelinde ortak uygulanacak bir düzenleme yapılabilir. Müfettişler için aynı yol, aynı konaklama ve aynı yevmiye olması gerekirken şehirler arasındaki farklı uygulamalar giderilerek aynı uygulamaya tabi olmasının daha uygun olacağını düşünüyoruz. Bu konuda hemen hemen her ilin farklı bir uygulaması vardır. Bu durum hem meslek gurubu içerisinde çalışanlar olarak bizleri hem de meslek dışındaki bakış açısını tartışmalı hale getirmektedir.

TESPİT-3: Eğitim Müfettiş Yardımcılarının yetişme süreci,

ÇÖZÜM: Eğitim Müfettiş Yardımcıları yetişme sürecinde Milli Eğitim Bakanlığının sevk ve idare ettiği eğitim sistemini bir bütün olarak görmeleri ve algılamaları sağlanabilir. Müfettiş yardımcılarının Bakanlık Merkez Teşkilatı, Taşra Teşkilatı, Yurtdışı Teşkilatlarını sistem akışını tanımasının yanında Günümüz çağdaş toplumların vazgeçilmezi olan Sivil Toplum Kuruluşları boyutunu da görmeleri gerekir. Bu amaçla Tüm Eğitimciler ve Eğitim Müfettişleri Sendikası (TEM-SEN) genelde tüm eğitim çalışanlarının, özelde Eğitim Müfettişlerinin özlük hakları ve sosyal haklarının yanında yapmış olduğu dergi, kitap, kongre, bülten, sosyal medya, toplantılar vb faaliyetler ile Eğitim Müfettişlerinin dolayısı ile Türk Eğitim Sisteminin gelişmesine katkı sunmaktadır. Milli Eğitim Bakanlığımızın hem bir personeli hem de eğitim iş kolunda faaliyet yürüten STK olarak Eğitim Müfettiş Yardımcılarına farklı bakış açıları kazandırabileceğimizi düşünüyoruz. Sonuç olarak Eğitim Müfettişi Yardımcılarının yetiştirilmesi sürecinde uygun görürseniz bir (STK) olarak bizde görev almak, yer almak istiyoruz.

Tespit -4: Eğitim Müfettişliği Sınavına yeterli öğretmeler neden katılmadı,

ÇÖZÜM: Eğitim Müfettişi Yardımcılığı mülakat sürecinde sınava katılan eğitimcilerimiz ile birlikte olduk. Onlara müfettişlik meleğinin önemi ve geleceği hakkında akademik araştırmalara göre bilgilendirme yaptık. Yeni meslektaşlarımız olacak adayların çok heyecanlı ve bir o kadar da kafalarının karışık olduğunu gördük. Temelde tüm öğretmenlerin kariyer planlaması olarak Eğitim Müfettişi olmak istediklerini tespit ettik. Ancak Eğitim Müfettişlerinin ekonomik ve özlük hakları söz konusu olduğunda bir değil birkaç defa düşündüklerini gördük. Yer değiştirmenin, zorunlu hizmete tabi olmanın, mobil bir anlayışla sürekli gezmenin karşılığının mevcut ekonomik ve özlük haklar olmaması gerektiğini vurgulamışlardır. Biz her durumda mesleğimize sahip çıkarak Devlet büyüklerimizin, bakanlığımızın bu durumu gördükleri ve en makul çözümü üreteceklerine inandığımızı söylemeyi ihmal etmedik. Müfettiş unvanı ve kariyer meslek grubu olarak Eğitim Müfettişlerinin de diğer kurumlardaki müfettişlere kanunlarda verilen mali ve özlük hakların verileceğine inancımızın tam olduğunu, bu konuda gerekli çalışmaların yapıldığına veya yapılacağına inancımızın tam olduğunu vurguladık. Böylece Eğitim Müfettişi Yardımcısı adaylarını bir nevi ikna ettiğimizi, rahatlattığımızı düşünüyoruz.

Başkanım;

Yukarıda kısaca değinmeye çalıştığımız Eğitim sistemimiz ve Eğitim Müfettişliğinin sorunlarından birkaç tanesi üzerinden modelleme yaparak sunmaya çalıştık. Tüm Eğitimciler ve Eğitim Müfettişleri Sendikası olarak çözülemeyecek sorunlarımız olmadığını, bu sorunları çözmek için ülke olarak her türlü maddi ve insan kaynaklarına sahip olduğumuzu söylemek istiyoruz. Bu anlamda hem bir personeliniz hem de bir Sivil Toplum Kuruluşu olarak koşulsuz şartsız bütün üyelerimizle bize ihtiyaç duyulduğunda yanınızda olmak, iletişim halinde olmak istiyoruz.

Saygılarımızla……………

Merkez Yönetim Kurulu